デンドウ ゲーリー
教員紹介
デンドウ ゲーリー
教授
文学部英語英米文学専攻コース
文学研究科英米文学専攻
学位 | Master of Science, TESOL Anaheim University |
専門分野 | 英語教育
アメリカ文化 |
担当科目 | Academic Writing 1, 2 |
研究業績等 |
立正大学教員情報ページ(デンドウ ゲーリー)  |
主な著書等 |
- 平成14年 "Ethnic Peoples Shaping the 21st Century" 成美堂
- 平成21年 "America In Motion" 成美堂
- 平成26年 ”Observations from the Japanese University EFL Classroom” 文化書房博文社
|
主な論文 |
- 平成9年 ”Classroom Application and Evaluation of the Audio-Motor Unit" Journal of Humanities, Mejiro University [Language And Culture], pp. 61-67.
- 平成13年 "Classroom Evaluation of the Running Dictation"
『目白大学高等教育研究』第7号, pp. 107-113.
- 平成14年 "Discrimination and the Japanese Americans"『実践女子短期大学紀要』第23号, pp. 193-200.
- 平成15年 "A Functional Approach to the Passive Voice" Komazawa Junior College, No. 32, pp. 59-76.
- 平成15年 "The Dictogloss Procedure of Grammar Instruction" 『目白大学高等教育研究』第9号, pp. 77-84.
- 平成15年 "Discourse Analysis and Its Practical Application in the Classroom" Jissen English Communication No.34, pp. 83-118.
- 平成17年 "The Developmental Sequence of Negators" 立正大学『文学部論叢』 第121号, pp. 113-129.
- 平成18年 "An Examination of First and Target Language Use in Japanese EFL Classrooms" 駒沢短期大学, English Literature No 35, pp. 97-119.
- 平成18年 " The Impact of Foreign Asian Students in Japanese University EFL Classrooms" The Asian EFL Journal, Volume 8. Issue 1, pp. 153-165.
- 平成18年 "Motivation and the Event-driven Curriculum" JALT 2005 International Conference Proceedings
- 平成19年 『サイモン・アンド・ガーファンクルの「スカーボロー・フェアー/キャンティクル(詠唱)」の起源と歴史的意義』 立正大学 『文学部論叢』 第125号, pp. 1-22.
- 平成19年 "SLA Research and a Focus-On-Form Approach to Language Instruction" 立正大学 『文学部研究紀要』 第23号, pp. 33-46.
- 平成20年 "The Organic Metaphor of Language Acquisition and the Use of Authentic Materials in Task-based Teaching" 立正大学 『文学部論叢』 第127号, pp. 51-68.
- 平成21年 "Cooperative Learning and Its Role in Japanese University EFL Classrooms" 立正大学 『文学部論叢』 第128号, pp. 1-18.
- 平成21年 "An Examination of the Plantation Life of Japanese Laborers in Hawaii" 立正大学 『文学部論叢』 第130号, pp. 59-76.
- 平成23年 "An Examination of the Development of Hawaiian Pidgin and Hawaiian Creole" 立正大学 『文学部論叢』 第133号, pp. 47-70.
- 平成24年 "Promoting Negotiation of Meaning and Pushed Output in Japanese EFL Classrooms" 立正大学 『文学部論叢』 第134号, pp. 37-53.
- 平成28年 ”Issues in Japanese University English Language Program Development" 立正大学文学部研究紀要第32号.
|